Internationale leermobiliteit in Bath: Inclusive teaching and special educational needs
(17.11.2019 > 23.11.2019)
Collega’s van De Hoge Kouter, het Lyceum OLV Vlaanderen en de Zorgkrachtschool ‘united’ trokken een week naar Bath in Engeland om:
- meer bekend te raken met het Engelse onderwijssysteem en de Engelse cultuur, actuele les- en leervaardigheden
- te observeren en verschillende strategieën voor klasmanagement te evalueren in functie van transfer naar de eigen school
- geschikte middelen te ontwikkelen om de motivatie van lerenden te verbeteren
- een drietal lokale scholen (Welton Primary School, Oldfield Park Junior Shool, FOSSE Way Special School) te bezoeken waar leerlingen met bijzondere noden samen les volgen
Wat hebben we geleerd?
- Dat het welbevinden bij leerlingen super belangrijk is … How do they feel today?
- Care-plans voor elke leerling - teacher assistants voor leerlingen die extra hulp nodig hebben
- Heel veel dingen om over na te denken en te vergelijken met ons onderwijssysteem: themawerk, zelfevaluatie, veel schrijven …
- En o ja, dat ‘Bath’ een gezellig stadje is …
“Just because children walk through the same door at school, you can’t always talk about inclusion.” Een uitspraak om even bij stil te staan …
![](https://rhizo.imgix.net/images/Albums/T-LeX/Bath/IMG-20191118-WA0014.jpg?auto=compress%2Cformat&crop=focalpoint&fit=crop&fp-x=0.5&fp-y=0.5&h=810&w=1440&s=8ebb13a689f6555f601c192418c6020e)